Przejdź do treści głównej

Plan naborów w 2022 r. oraz informacje dot. projektów drogowych w ramach Interreg Polska - Słowacja

Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesującą Cię wiadomość:
Pokaż wiadomości
Pokaż według
Wyczyść
2022-10-27 15:15:23

logo Interreg PLSK

Otwarcie pierwszych naborów na projekty standardowe oraz projekty Funduszy Małych Projektów (FMP) w ramach programu Interreg Polska - Słowacja planowane jest w grudniu br.

Nabory na projekty standardowe - priorytety:

1. Przyjazne naturze i bezpieczne Pogranicze (cele szczegółowe związane z klimatem i bioróżnorodnością)
2.
Lepiej połączone Pogranicze (drogi)

Projekty FMP - priorytety:

3. Twórcze i atrakcyjne turystycznie Pogranicze
4. Współpraca instytucji i mieszkańców Pogranicza (cel szczegółowy związany z budowaniem wzajemnego zaufania).

Więcej informacji znajduje się w harmonogramie naborów opublikowanym na stronie internetowej Programu.


SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE NA TEMAT DZIAŁAŃ KWALIFIKOWALNYCH/NIEKWALIFIKOWALNYCH W PROJEKTACH DOT. INFRASTRUKTURY DROGOWEJ O CHARAKTERZE TRANSGRANICZNYM

Infrastrukturę drogową o charakterze transgranicznym stanowią drogi wraz z obiektami inżynierskimi, które znajdują w pasie do 30 km od granicy państwa i prowadzą do niej bezpośrednio lub łączą się z drogami prowadzącymi do granicy.

Dofinansowanie projektu: 500 tys. - 4 mln EUR

Okres realizacji: do 24 miesięcy

Wymagane dokumenty i terminy ich składania:

  • dokumentacja techniczna (na etapie składania wniosków o dofinansowanie),
  • pozwolenie na budowę (na etapie składania wniosków o dofinansowanie lub przed podpisaniem umowy o dofinansowanie).

Dofinansowaniem objęte są odcinki dróg/drogowe obiekty inżynierskie, które:

  • znajdują się w jednym ciągu komunikacyjnym lub łączą się z tą samą drogą prowadzącą bezpośrednio do granicy,
  • mają porównywalne parametry techniczne (np. obciążenie jezdni) po obu stronach granicy,
  • są dostępne dla transportu publicznego lub będą dostępne w wyniku modernizacji,
  • wynikają z regionalnych i/lub lokalnych strategii rozwoju i planów modernizacji dróg,
  • posiadają analizę potrzeb uzasadniających realizację (analiza popytu oraz analiza technicznych możliwości poprawy łączności komunikacyjnej),
  • posiadają analizę skutków realizacji dla środowiska (ma określić m.in. działania łagodzące ewentualne oddziaływanie modernizowanej drogi na środowisko takie jak np. ekrany dźwiękochłonne, pasy zieleni rozgraniczającej, przejścia lub przepusty pod drogami oraz infrastruktura towarzysząca dla migrujących zwierząt),
  • będą podlegały kompleksowej modernizacji,
  • poprawią funkcjonalność, bezpieczeństwo i płynność ruchu oraz mogą przyczynić się do polepszenia stanu środowiska naturalnego.

Modernizacja drogi może dodatkowo obejmować budowę przykładowo:

  • chodnika (w terenie zabudowanym oraz, jeśli istnieje taka potrzeba, poza terenem zabudowanym - np. wzdłuż dróg, po których prowadzą szlaki turystyczne),
  • ścieżki rowerowej,
  • ciągu pieszo-rowerowego,
  • zatok autobusowych,
  • kanalizacji deszczowej i systemu podczyszczania wód opadowych,
  • oświetlenia,
  • urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, barier ochronnych i ekranów dźwiękochłonnych,
  • przejść i przepustów dla zwierząt,
  • pasów zieleni.

Projekty infrastruktury drogowej powinny pośrednio przyczyniać się do realizacji celów Europejskiego Zielonego Ładu.

Planowane działania powinny wpisywać się w krajowe programy ograniczania zanieczyszczenia powietrza oraz programy ochrony powietrza (jeżeli dla danego obszaru są opracowane).

Podczas wyboru projektów do dofinansowania, priorytetowo będą traktowane działania poprawiające jakość infrastruktury drogowej na obszarach pozamiejskich.

Działania niekwalifikowalne, np.

  • budowa / modernizacja parkingów,
  • remonty i przebudowa (modernizacja) dróg, które nie będą dostępne dla transportu publicznego,
  • remonty i przebudowa (modernizacja) dróg, które czynią poważne szkody środowisku,
  • modernizacja elementów pasa drogowego (np. chodnika) bez jednoczesnej modernizacji jezdni,
  • infrastruktura, która nie spełnia zasad dostępności,
  • modernizacja odcinków tzw. dróg osiedlowych obsługujących wyłącznie ruch miejscowy w danej lokalizacji, stanowiących dojazd do posesji,
  • opracowanie wyłącznie dokumentacji technicznej / koncepcji planistycznej dot. modernizacji drogi / poprawy dostępu do atrakcji turystycznej.
    Poleć innym:
    Facebook G+ Twitter Pint.
    Pomóż nam poprawić serwis


    {captcha_ocena}
    Anuluj
    Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś